پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

گفت و گو با «سید صابر امامی» تهیه کننده‌ فیلم «کاپیتان» | جشنواره اگر سیمرغ مردمی داشت، «کاپیتان» جزو گزینه‌ها می‌بود

  • کد خبر: ۱۴۹۴۳۰
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
گفت و گو با «سید صابر امامی» تهیه کننده‌ فیلم «کاپیتان» | جشنواره اگر سیمرغ مردمی داشت، «کاپیتان» جزو گزینه‌ها می‌بود
فیلم اجتماعی و درباره کودکان است که حضور پررنگ دارند.

شهرآرانیوز؛ فیلم کاپیتان دومین ساخته سینمایی محمد حمزه ای است که با مضمونی اجتماعی به قلم امیرمحمد عبدی به نگارش درآمده است‌.‌‌ در این فیلم به تهیه کنندگی سید صابر امامی  بازیگرانی هم چون پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، و پرهام غلاملو نقش آفرینی می کنند. به بهانه حضور «کاپیتان» در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با تهیه کننده این اثر همکلام شدیم.

 

گفت و گو با «سید صابر امامی» تهیه کننده‌ فیلم «کاپیتان» | اگر جشنواره، سیمرغ مردمی داشت، «کاپیتان» جزو گزینه‌ها می‌بود

درباره  مضمون  فیلم توضیح دهید و بگویید که کدام ویژگی قصه برای شما به عنوان تهیه کننده اثر  حائز اهمیت بود؟

فیلم درباره بچه‌های بستری در یک بیمارستان است. بر خلاف اینکه بیمارستان از ابتدا ذهنیت خاصی ایجاد می‌کند، این مکان سراسر امید است و همین نقطه عطف فیلم ماست. شما با دیدن بچه در بیمارستان این‌تلخی را که حس نمی‌کنی اتفاقا امید را احساس می‌کنی. در کنارش یک بخش پر رنگ از پرستاران و پزشکان  را نیز می‌بینیم که در سینمای ایران کم تر به این موضوع پرداخته شده است.

بنابراین این فیلم در ژانر کودک قرار می‌گیرد.

فیلم اجتماعی و درباره کودکان است که حضور پررنگ دارند. در اکران هایی که تا کنون داشتیم بچه ها از تماشای فیلم لذت بردند و حال و هوای فیلم برای شان جذاب است و بزرگسالان هم از تماشاچی فیلم حس لازم را می گیرند.

 با چه شناختی محمد حمزه ای را به عنوان کارگردان فیلم تان انتخاب کردید؟

محمد حمزه‌ای سال‌هاست تجربه دستیار کارگردانی را در سینمای ایران دارد. در سینمای کودک و مجموعه کارهایی که در گذشته انجام داده بود نیز همیشه نشان داده در صورت داشتن فرصت فردی توانمند است. او اولین فیلمش «آذر» را به تهیه کنندگی نیکی کریمی کارگردانی کرد و به عنوان نخستین ساخته سینمایی‌اش قابل توجه بود. به نظرم  او در آینده خود را جزو بهترین های سینمای ایران معرفی خواهد کرد. بعد از این که فیلم «کاپیتان» را ببینید این حسی را که من دارم خواهید داشت.

فکر می کنید «کاپیتان» چـه فاکتورهایــی داشـت کــه بــرای حضور در جشنواره انتخاب شده است؟

منصفانه بگویم دوستانی که فیلم‌ را دیده اند می‌گویند نمی‌شود بازی همه بازیگران را نادیده گرفت. معتقدم محمد حمزه‌ای و نویسنده خیلی برای فیلم زحمت کشیدند. اگر بخواهم نام ببرم ابتدا تاکیدم را می‌گذارم روی نویسندگی و بعد بازی‌ها و کارگردانی. هم چنین گریمور و آهنگساز فیلم که همگی نقاط قوت «کاپیتان» به شمار می‌روند.

با این توضیحات فیلم تان چقدر شانس نامزد شدن و یا دریافت سیمرغ را در جشنواره چهل و یکم دارد؟

معتقدم اگر امسال جشنواره جایزه مردمی می داشت «کاپیتان» یکی از گزینه‌های جدی جایزه در این بخش بود چون موضوع و فضای فیلم مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نسبت به داوری این جشنواره چه پیش بینی خواهید داشت؟

معتقدم قضاوت ها منصفانه است و به بهترین شکل اتفاق می‌افتد. درباره جوایز نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما درباره کاندید شدن می‌توانم بگویم که فیلم‌مان می‌تواند در چندین بخش کاندید شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->